Stosiki

Stosik #2


Chociaż ostatnio trochę przystopowałam z szalonymi napadami na księgarnie, to jednak nie mogłam oprzeć się promocjom, które uśmiechały się do mnie w Empiku i Stokrotce 🙂 Moje dotychczasowe letnie zdobycze to skromny zestaw sześciu książek, a każda z nich reprezentuje inny gatunek literacki.

WP_20140801 2

1. Steven D. Wolf, Lynette Padwa Kometa i ja. Jak Przygarnięty pies uratował mi życie – książka, którą udało mi się jedynie nadgryźć podczas wakacyjnego wypoczynku, ale te kilkadziesiąt stron wystarczyło, abym się w niej zakochała. Temat może jest banalny – przygarnięty pies odmieniający życie schorowanego człowieka – ale nie zmienia to faktu, że powieść jest pełna ciepła i chwyta za serce.

2. Vladimir Nabokov Lolita – tej książki nie muszę chyba nikomu przedstawiać. Kontrowersyjna historia seksualnej obsesji dojrzałego mężczyzny na punkcie dwunastoletniej Dolores. Powiem szczerze, że bardzo dużo słyszałam na temat tej książki, ale nigdy nie miałam okazji po nią sięgnąć, a filmu już nie pamiętam. Liczę na pozytywne wrażenia 🙂

3. Yrsa Sigurdardóttir Spójrz na mnie – napis na okładce głosi, że jest to islandzka odpowiedź na Stiega Larsona, a autorka książki jest „królową skandynawskiego kryminału”. Główna bohaterka to prawniczka, która prowadzi śledztwo w sprawie wzniecenia pożaru w ośrodku rehabilitacyjnym, który doprowadził do śmierci kilku niewinnych osób, głównie ciężko upośledzonych pacjentów placówki. Skazanym winowajcą jest Jakob, młody chłopak z zespołem Downa. Thora musi się dowiedzieć, komu mogło zależeć na śmierci tych nieszczęsnych ludzi. W trakcie śledztwa prawniczka odkryje również przerażający proceder, jaki miał miejsce każdej nocy w ośrodku. A więc zapowiada się całkiem nieźle!

4. Joaquin Borrel Ucieczka Andromedy – powieść przenosi nas do Italii, II połowy XVI wieku. Główny wątek: konkurs malarski na temat mitu greckiej księżniczki Andromedy. Główny bohater: młody malarz, który boryka się z brakiem aprobaty ze strony miejskich notabli, którzy powątpiewają w talent młodzieńca. Główne wydarzenia: malarz udzielający pomocy przerażonej dziewczynie, uciekającej przed nieznanymi prześladowcami. Co więcej, mężczyzna zamyka piękną nieznajomą w krypcie, aby ta służyła mu jako żródło natchnienia i modelka do konkursu. Kobieta ma się stać jego Andromedą… Do tej książki podchodzę trochę sceptycznie, bo niezbyt często sięgam po takie pozycje. Mam nadzieję, że moja ciekawość przezwycięży uprzedzenia 🙂

5. Magdalena Witkiewicz Opowieść niewiernej – krótka opowieść o istocie małżeństwa, o miłości oraz jej braku. Nie mam pojęcia czego się spodziewać po tej książce – wzruszeń, uniesień, czy salw śmiechu? Mam nadzieję, że wszystkiego po trochu.

6. Joy Fielding Strefa szaleństwa – powieść obyczajowo-sensacyjna. Z początku niewinny zakład pomiędzy grupą przyjaciół zamienia się w niebezpieczną grę, w której stawką może być nawet czyjeś życie… Zapewne wpasuje się w moje gusta 🙂

9 myśli na temat “Stosik #2

  1. Ciekawa jestem Yrsa Sigurdardóttir „Spójrz na mnie”. Nie słyszałam o tej książce, a zapowiedz jest bardzo interesująca.
    Myślę, ze „Lolita” ci sie spodoba 🙂

  2. Lolitę miałam, ale wydałam koleżance z okazji urodzin, teraz będę znów na nią polować, podobno świetna 🙂

    1. Ja też pierwszy raz zobaczyłam „Spójrz na mnie” w Biedronce, ale odstraszyła mnie wtedy cena… Na szczęście ta w Empiku była znośna 🙂

Skomentuj

